Long time…

Hrm, det är ett tag sen sist. Kul att du hittat hit!
Jag har hunnit öppna tidningen Läraren idag och upptäckte en länk till bloggen och fick ny inspiration (panik i sista minuten som i Kalle & Hobbe). Ibland undrar jag vem som är intresserad av vårt arbete och om jag verkligen ska göra ett inlägg om en viss lektion.
Tja, får väl sätta igång med att presentera resultatet av de undersökningar som gjordes sent på vårterminen. Det känns inte så länge sedan de gjordes och om tre veckor delar vi ut betyg igen. 😊

Lärare, elever och föräldrar har besvarat olika enkäter om projektet 1:1 och resultatet var väldigt positivt. Inleder med en bild på hur föräldrarna uppfattat att det fungerar för eleven att ha en lärplatta i skolväskan. Jag har fått många frågor om hur många plattor som gått sönder och hur det fungerat för yngre elever att ha en dyr lärplatta i sin skolväska. Jag kan bara svara att det har gått lysande! Eleverna behandlar sina plattor som sin viktigaste ägodel.

20141113-145616.jpg

Kommentera

